2e week nog 10 te gaan - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu 2e week nog 10 te gaan - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

2e week nog 10 te gaan

Door: Stan Steek

Blijf op de hoogte en volg Stan

28 April 2012 | Chili, Valdivia

Goedendag Hollanders,

Mijn 2e week in Chili zit er al weer op, het gaat aardig snel zolang ik aan het werk ben, al stelt het werk nu nog niet heel veel meer voor dan kratten wassen, maar binnenkort gaat het seizoen beginnen en kan ik rekenen op ander werk. Gister heb ik een super dag gehad, het begon normaal maar om 1 uur waren we klaar met werken en begonnen we met een bbq wat hier toch wel effe anders word gedaan dan in Nederland, in Chili worden kilo s vlees tegelijk gebraden, maar vlees braden kunnen ze hier wel, ik word dan ook helemaal volgepropt door het vrouwtje wat voor me zorgt. Maar weer terugkomend op gister: want het was niet alleen een bbq maar ook nog een heel feest ter ere van "Dia Del Trabajador" (de dag voor de werkers).

Het is wel grappig om te zien dat er dan 70 mensen me aan staan te kijken omdat ik overal een kop bovenuit steek. Ook zijn de mensen heel aardig als ze een beetje bier op hebben, want zo ben ik gister volgens mij door 5 mensen uitgenodigd om te komen eten, en nadat ik de nodige alcohol had genuttigd praten ik ook wat makkelijker en zei ik overal ja op al verstond ik niet alles maar goed. Ook blijkt dat Chilenen heel simpel dansen en dat ik zelfs met me houterige "moves" niet echt op viel. na 2 nummers had ik de smaak te pakken en werd ik door iedereen gevraagd om te komen dansen.

Na dit feest ben ik met Marcello naar een kroeg geweest wat erg gezellig was en ook heb ik eindelijk weer is Nederlands gesproken met een Nederlandse barman die daar heen is geïmmigreerd. Het is wel erg vroeg geworden om 7 uur s´ochtends strompelde ik met Marcello zijn ouderlijk huis binnen. Maar ik heb wel wat geleerd van deze vrijdag en dat is dat ik goed Spaans spreek en versta als ik een biertje op heb én ook dat mijn hoofd het Chileense bier niet heel bar vind.

Nou de groeten, ik ben weer klaar voor de deze week.

  • 29 April 2012 - 11:00

    Je Vader:

    Hallo Stan het is goed om te horen dat je in Chili ook aan feesten toekomt ook al is het anders als hier in Nederland.
    Heb je in Valdivia nog wat kunnen vinden om in je verblijfplaats te kunnen internetten zoals je vorrige week aangaf.
    ik hoop dat je snel wat anders kan gaan doen dan het wassen van kratten.
    We gaan hier vanmiddag de verjaardag van je zus vieren.
    Bij deze alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
    Nou tot horens of skyp en de groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valdivia

Stan

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 11099

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 16 December 2016

Stage Vietnam

13 April 2012 - 10 Juli 2012

Stage Chili

Landen bezocht: