Het begin van mijn tijd in Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu Het begin van mijn tijd in Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn tijd in Vietnam

Door: Stan van Steekelenburg

Blijf op de hoogte en volg Stan

31 Juli 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Het is donderdagochtend 28 juli 8 uur, net het laatste ontbijtje met m'n ouders gehad en ga zo nog even op de tuin gedag zeggen. Gisteren heb ik voorlopig het laatste biertje gedronken in het Westland tijdens het Oprot biertje met een lekker stukje afscheidstaart van mijn ouders. Na het laatste bakkie op de tuin was het tijd om op weg te gaan naar Schiphol voor een 18 uur durende reis via München, Bangkok, Ho Chi Minh en als eindbestemming Dalat airport.

Vrijdag 29 juli:
De reis is goed verlopen, zonder vertragingen of andere problemen. Aangekomen op Da Lat Airport stond mijn taxi klaar om mij naar het hotel te brengen. Toen ik aan kwam in het hotel was alles geregeld en kreeg ik een nette kamer om bij te komen van de reis, in het vliegtuig niet kunnen slapen helaas. Na dat ik een beetje had liggen slapen heb ik even een rondje door Da Lat gelopen om te zien waar ik terecht ben gekomen. Da Lat is een klein stadje dat in de hooglanden van Vietnam ligt en ziet er eerder Europees uit dan Aziatisch als je niet naar de borden, scooters, mensen en eten kijkt. Er zijn heel veel kleine winkeltjes waar je kan eten, je scooter kan laten repareren of een bakje koffie kan drinken. Er zijn de hele dag mensen op straat en vooral op de weg, voor iedere auto rijden er 15 scooters tussen de taxi's en bussen door. Tot nu toe heb ik de eerste paar oversteken in de drukte overleeft maar is soms nog best spannend. Ik ben lekker op tijd gaan slapen omdat ik toch nog niet echt uitgerust was.

Zaterdag 30 juli:
Na een goede nacht vroeg gewekt door de roomservice die nog net niet de deur inschopte om schoon te komen maken. De straat weer op gegaan om iets te eten en te drinken. Bij een van de vele koffie tentjes een Vietnamees bakkie koffie op dat zeker niet vies was, wel sterk. Een paar meter verder bij een eettentje rijst met kip op met stokjes wat nog verrassend goed ging. Later op de middag een wandeling rondom een meer gelopen dat hier vlakbij ligt en genoten van het goede weer. s' Avonds heerlijk gegeten in een van de restaurants op een typische Vietnamese manier blijkbaar. Ik kreeg een soort klein bbq'tje met kolen en een ventilator, op een grillplaatje heb ik rauwe stukjes vlees kunnen grillen om ze vervolgens met groente op te eten.

Zondag 31 juli:
De laatste dag van mijn eerste weekend is aangebroken, na een slechte nacht ben ik blij dat de dag is begonnen. Op straat weer een ontbijtje gehaald en opzoek gegaan naar een elektronicazaak om een oplader voor mijn laptop te kopen nadat ik er achter kwam dat de stekker niet op het verlengstukje paste. Toen ik een zaak had gevonden vertelde de verkoper dat mijn stekker gewoon in het stopcontact paste zonder extra stekker. s' Middags ben ik met een taxi naar een kabelbaan gereden die hier op 10 minuten rijden ligt. Bij het beginpunt van de kabelbaan was een tempel die ik eerst heb bezocht, na het bezoek aan de tempel en de bloementuin ben ik met de kabelbaan weer richting de stad gegaan. Tijdens het ritje van een minuut of 15 heb ik genoten van het uitzicht en heb nog een stuk tuinbouwgebied gezien. Op de terugweg richting het hotel voor het eerst gebruik gemaakt van een EasyRider (motor taxi) wat een hele beleving was. Morgen om 7:15 word ik opgehaald bij mijn hotel en ga ik voor het eerst richting het bedrijf. Ik ben erg benieuwd wat mij te wachten staat en hoe de communicatie zal gaan lopen.

Voor nu is dat alles wat er te melden is, wanneer er weer wat te vertellen is zal ik weer met een nieuw verhaald komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11106

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 16 December 2016

Stage Vietnam

13 April 2012 - 10 Juli 2012

Stage Chili

Landen bezocht: