Al 2 maanden onderweg - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu Al 2 maanden onderweg - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

Al 2 maanden onderweg

Door: Stan van Steekelenburg

Blijf op de hoogte en volg Stan

23 September 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Het is al weer even geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven, maar er gebeurd niet meer zoveel bijzonders het spannende is wel over en ben nu gewoon lekker aan de gang.

De stage wordt ook met de week leuker en interessanter door de vele proeven en testjes ik aan het doen ben, al is er wel een beetje saaie voorbereidingstijd aan vooraf gegaan maar dat is het wel waard. De opdrachten die ik aan het doen ben hebben vooral te maken met de schadelijke aaltjes in de grond die hier voor veel problemen en vragen zorgen. Ik ben nu verschillende grondbehandelingen aan het testen met door het bedrijf zelf geproduceerde bevorderlijke schimmels die de aaltjes helpen bestrijden. Ik heb 2 kassen toegewezen gekregen om hier de verschillende behandelingen te testen wat soms best moeilijkheden geeft in de communicatie met de kas-cheff maar tot nu toe gaat alles nog goed. Deze week ook een kleine test begonnen die maar 1 weekje duurt waarmee ik wil testen hoelang het duurt voor een goedaardige schimmel tegen de trips kan worden gespoten na een fungicide behandeling. De mensen zijn wat minder verlegen geworden en dat maakt het een stuk leuker om met ze samen te werken.

Afgelopen weekend ben ik een weekendje naar Saigon (Ho Chi Minh City) geweest. Vrijdagnacht de slaapbus ingestapt voor een reis die tegenviel in de tijd (9 uur in de bus gezeten ipv de gedachte 6 uur). Ook zijn het geen bussen om in te slapen als je geen Aziatisch formaat hebt, maar slapen in een bus lukt mij toch niet dus dat was geen groot probleem. Na te zijn ingecheck in m'n hotel de stad door gelopen en gereden om eens lekker cultureel te doen. Een museum bezocht over de Vietnam oorlog die gruwelijker is geweest als dat ik dacht. Vervolgens nog een oude Franse kerk bezocht die door Gustav Eifel is ontworpen net als het oude postkantoor die nog steeds in gebruik is. Ho Chi Minh is wel even wat heter als dat ik gewend ben geraakt dus daar had ik soms wel last van. Zondagavond met enige vertraging toch maar terug gevlogen want nog een busrit zag ik niet zitten. Aangekomen in Dalat regende het zo hard dat de straten waren veranderd in rivieren, de regen het de volgende dagen nog stevig aangehouden maar daar heb ik niet echt last van gehad.

Zo dat was de update voor nu wel. Nog maar 4 maanden en dan ben ik alweer thuis, wat ik stiekem wel een beetje jammer vind want ik heb hier bar naar m'n zin.

Mazzel

  • 27 September 2016 - 18:53

    Je Liefste Tantetje:

    Hi Stannie!
    Wat superleuk om te lezen dat je het zo leuk hebt! Maar kijk je wel uit dat je niet beschimmeld raakt met al die proeven.
    Het is dinsdagavond, etenstijd en wij zitten hier aan tafel met Jelle, Thijs en Jens. We hebben net de witlofschotel achter de kiezen en nog n beetje overgelaten voor Jos...
    Ga er daar lekker van genieten en je krijgt n dikke knuffel van ons allemaal hier! Xxxx

  • 01 Oktober 2016 - 05:24

    Stan Van Steekelenburg:

    Hoi tantetje,
    Ja ik raak zelf niet zo snel beschimmeld hoor wees niet bang, douche regelmatig ;p. Is Jelle niet meer welkom bij zijn eigen moedertje dat die naar de Lier moet voor een prakkie? Ik ga zeker nog genieten, en een dikke knuffel terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 11102

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 16 December 2016

Stage Vietnam

13 April 2012 - 10 Juli 2012

Stage Chili

Landen bezocht: