Eerste maand zit er op - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu Eerste maand zit er op - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

Eerste maand zit er op

Door: Stan Steek

Blijf op de hoogte en volg Stan

13 Mei 2012 | Chili, Valdivia

¡Hola!
Hier weer een reisverslag, wel al effe geleden maar er is nog niet veel beurt.

De laatste 2 weken heb ik enkel maar gewerkt (wat ook niet altijd super is) Zo kon aan het begin van de week in het kantoor een beetje klussies doen wat best lastig is als alles in het Spaans uit word gelegd zo heb ik het eerst 2x verkeerd gedaan voor ik het begreep en het goed deed en toen ik het eenmaal snapte slellde het eigenlijk niet eens heel veel voor.

Woensdag werd ik aan het werk gezet aan de waslijn wat best behoorlijk wezeloos werk is, en dat is ook wel te zien aan de lui die aan de lijn staan ook. Ook heb ik door dat ze het mega lastig vinden om efficient te werken. Want zo sta je makkelijk 10 minuten stil omdat er geen bollen langskomen.

Ook is er maar 1 heftruckchauffeur is voor 2 heftrucks en die man non-stop heen en weer rent.

Ook zijn de weekende verrot saai want die Chileense armoedzaaiers hebben alleen geld om uit te gaan aan het eind van de maand dus de rest van de maand beurt er niks. Gister was het dan wel een leuke zaterdag want ik werd mee gevraagt naar een bbq van een man die ik niet kon maar, wel zoals veel Chileenen een barre man. Vanavond ben ik ook in Valdivia blijven slapen bij Henk, een barre simpele vent die mij goed helpt met problemen en het vertalen.

Ook heb ik wel een beetje spijt dat ik niet naar een warm land ben gegaan want het is niet helemaal super als je wakker word in een kamer waar het vriest, want dat motiveerd niet echt om je bed uit te gaan.

Maar verder heb ik het nog wel best naar me zin en merk ook wel dat mijn Spaans vooruit gaat

Nou dit was mijn verslag weer voor nu, en ik probeer weer wat van me te laten horen wanneer ik tijd en internet heb wat niet altijd mee valt.

Adios gente.

  • 13 Mei 2012 - 18:24

    Neeeell!:

    Moh Stan!

    Sja joh, ken beuren met die gekke mensen aan de andere kant van de wereld... zijn ook geen westlanders natuurlijk xD

    Zou jij anders niet gewoon ff op die heftruck springen? is dikker werk lijkt mij?

    Nog ff een maandje en een beetje en dan weer volgas westlands bier drinken in Albufeira heujh!

    Aju!

  • 14 Mei 2012 - 14:11

    Rene V Steekelenburg:

    he Stan hier even een berichtje van je vader.
    heb je echt spijt dat je niet naar een warm land bent gegaan want als het te warm is zweet je weer je bed uit en dat is toch ook niks.
    Als ik jou zo hoor moet je je stage bedrijf maar eens een beetje efficientie bijbrengen en dat hoor je wel of het wordt gewaadeerd en zo niet dan hebben ze toch pech.
    Hier bij ons gaat alles goed Jelle is druk bezig met school opdrachten en turncursus en in de tuin bij ons gaat het ook lekker.
    Ik hoop dat we snel weer even kunnen Skypen,laat het maar even weten als je tijd hebt.
    Nou de groeten van ons allemaal en weet je nu al je adres iedereen vraagt erom.

  • 25 Mei 2012 - 12:23

    Patricia Mendeszoon:

    Hi Stan, zo te horen ben je druk bezig. Vervelend dat je niet heel veel leuke dingen kan doen en dat het weer niet zo lekker is. Maar je Spaans zal ongetwijfeld op deze manier vooruit gaan. Je kan natuurlijk altijd mailen als er iets is of je komt er niet uit in het Spaans. Nou veel succes en ik wacht op je volgende verslag.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valdivia

Stan

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 11125

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 16 December 2016

Stage Vietnam

13 April 2012 - 10 Juli 2012

Stage Chili

Landen bezocht: