Derde stage week zit erop - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu Derde stage week zit erop - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

Derde stage week zit erop

Door: Stan van Steekelenburg

Blijf op de hoogte en volg Stan

21 Augustus 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Hier weer een verslagje vanuit Vietnam van de afgelopen 2 weken.

Mijn derde stageweek zit erop en het waren 2 interessante weken waarin ik best een hoop heb kunnen doen voor de proef die maandag is ingezet. Week 2 was nog veel research doen en voorbereidend werk voor week 3. Afgelopen maandag begonnen met de eerste grote test waarin wordt onderzocht wat voor effect chemische bestrijdingsmiddelen hebben op de biologische roofmijten. De test wordt gedaan met intervallen van 24 uur, 3 dagen, 7 dagen en 14 dagen na bespuiting van de chrysanten. Zo wordt er gekeken hoe lang het duurt voordat een middel is uitgewerkt en welke middelen kunnen worden gebruikt om een plaag te corrigeren zonder dat de biologie er last van heeft. Dinsdag ben ik begonnen met het uitzetten van roofmijten op het behandelde blad om deze woensdag te checken op roofmijt aanwezigheid. Donderdag dit weer herhaald voor de 3 dagen test en op vrijdag weer gecheckt. De eerste resultaten zijn nog niet helemaal zoals verwacht maar er is nog tijd genoeg om een herhaling te doen om de resultaten te kunnen gebruiken.

Het is afgelopen week erg nat geweest en met het regenseizoen dat nog minimaal een maand duurt zal er nog genoeg regen gaan vallen. Gelukkig is het op mijn vrije zaterdagmiddag en zondag tot nu toe best wel aardig weer geweest. Vandaag heb ik een tour gemaakt met een EasyRider die mij de mooie omgeving van Da Lat heeft laten zien en verschillende bezienswaardigheden. Ik heb vandaag 2 pagodes, een zijdefabriek, een waterval en wezel koffie tuin gezien echt mijn ogen uitgekeken en veel informatie gekregen van een goed Engels sprekende gids op een lekkere zonnige dag. Vandaag een bakkie koffie op gemaakt van door wezel uitgepoepte koffiebonen voor een bijzondere smaak, niet verkeerd moet ik zeggen. Het hele productieproces van het maken van zijde gevolgd, van de rupsen kweek tot aan het spinnen van lappen stof, ook nog even 2 zijderupslarve (het beestje wat in de zijde kokon zit voordat het een motje wordt) geproefd die naar nootjes smaakten.

Komende week weer lekker bezig zijn met verschillen rapporten en proeven. zo gaat de tijd wel aardig hard.

  • 30 Augustus 2016 - 08:58

    Talitha Van Son:

    Ha die Stan,

    Leuk om te lezen, ik hoop dat je een supertijd daar hebt en heel veel leert en ziet! Succes!

    Groet, Talitha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11123

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 16 December 2016

Stage Vietnam

13 April 2012 - 10 Juli 2012

Stage Chili

Landen bezocht: