Stiekem de tel kwijt geraakt - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu Stiekem de tel kwijt geraakt - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Stan Steekelenburg - WaarBenJij.nu

Stiekem de tel kwijt geraakt

Door: Stan

Blijf op de hoogte en volg Stan

18 Oktober 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallo vanuit Dalat,

Het is weer is tijd voor een update van mijn tijd hier in Vietnam en van de stage. Ik ben gestopt met bijhouden hoe lang ik hier precies ben en hoe lang ik hier nog blijf zodat de tijd misschien wat minder snel gaat. De afgelopen weken zijn ook weer omgevlogen net als de rest helaas, want hoe langer je hier zit hoe leuker het wordt.
De stage en de opdrachten rollen ook wel lekker door alleen af en toe een verandering in de planning omdat er wel eens een weeknummer kan veranderen, verder gaat alles volgens plan en naar mijn zin. Een paar kleine testjes gedaan zoals het water testen op de aanwezigheid van schadelijke aaltjes die in het gewas kunnen komen via de beregening. En deze week de aaltjes testen in de kas uitbreiden met een nieuw toepassingsmoment dus hoop daar ook weer resultaten te kunnen vinden. De aaltjes proeven worden hier erg belangrijk gevonden wat het leuk maakt om te doen, ik moet volgende week zelfs een presentatie geven over de tests en de resultaten tot nu toe.

Vorige week mijn verjaardag gevierd in een bar met een paar biertjes en Vietnamezen en taart gedeeld op het bedrijf wat geen verkeerde traktaties werd gevonden gelukkig.

Als ik na al dit positiefs nog iets negatief moet zeggen, zou ik zeggen dat de vele regen die valt wel eens vervelend kan zijn. Met die gedachte afgelopen weekend achterop de motor richting Phan Rang gereden voor een weekendje aan het strand. Helaas had de regen ons gevolgd waardoor we nog niet aan het weer waren ontsnapt. De zondag was gelukkig een mooie dag waardoor we toch van de zon hebben kunnen genieten in Hang Rai op een mega mooie locatie. De terugweg hadden we helaas wel weer regen en waren we blij om weer thuis te zijn.

Dat was het wel weer voor nu, groeten vanuit Vietnam